Stojím na krajnici a můj osmiválcový krasavec čeká opodál. „Dnes by to šlo,“ pomyslím si, když vtom z ostré zatáčky na obzoru vyrazí dva závoďáky. O půl minuty později, po ostrých soubojích o prvenství, zastaví deset čísel přede mnou. Z nadupaných automobilů vylezou dva ostrý týpci. „Tak tě tady vítáme, chlapečku. Poraz nás a vezmeme tě do gangu.“
Moje příležitost je tady, pomyslím si. A potom nepatrně pokývnu, čímž dám závdavek k závodu. Musím je porazit. Protože pak se budu moct dostat až úplně nahoru a vládnout tomuhle městu.
Drag Racing v blyštivém kabátku
Závody v CSR Racing 2 v podstatě spočívají pouze v rozjezdech. To znamená, že jakmile dosáhnete rychlosti, v níž začínají závody jako třeba Real Racing 3 nebo Asphalt 8: Airborne, projedete cílovou páskou a závod skončí.
Délka závodů v CSR Racing 2 tak obvykle dosahuje pouze několik sekund. Zpočátku budete rozjezdy zajíždět za něco málo pod 20 sekund, později se ale dostanete k časům lehce nad 10 sekund. A pokud se budete hodně snažit, možná jednou pokoříte i desetisekundovou hranici. To je ale hudba budoucnosti, k níž vede hodně trnitá cesta.
Problém není jenom v tom, že starty vyžadují skvělé načasování (hráči se lehkými dotyky po displeji snaží udržet ručičku v zelené výseči, která je o poznání menší než v předchozí hře). Problém spočívá také ve správném řazení, kdy na nový rychlostní stupeň přeřadíte ve chvíli, kdy je ručička otáčkoměru v zelené výseči. A nakonec i ve spuštění nitra, které je na některých rychlostních stupních efektivnější než na rychlostních stupních jiných.
Technický pokrok vede k vítězství
Zdaleka největší rozdíl v časech ovšem má na svědomí zvolený automobil a míra jeho vylepšení. Na začátku si vyberete automobil z prvního tieru (já jsem si zvolila Mini Cooper S). Do tohoto automobilu si následně můžete nakupovat upgrady, jako jsou motor, výfuk, turbo, nitro nebo odlehčení karoserie a to za peníze, které vyděláte úspěšným závoděním. Každé vylepšení přitom má minimálně 5 stupňů a vy je musíte kupovat postupně (tedy když budete chtít nejlepší motor, musíte nejprve koupit/vylepšit všechny předešlé modely).
Z toho vyplývá, že vylepšování je běh na dlouhou trať. Maximální upgrade jednoho automobilu vyžaduje tak 3× více peněz, než za které koupíte samotný automobil. A maximálním upgradem to nekončí.
Jakmile porazíte všechny protivníky z prvního gangu, vyděláte trochu více peněz a budete nuceni koupit auto z dalšího tieru (tier 2). Tier dva totiž obsahuje rychlejší automobily, které dokážou konkurovat lepším soupeřům. Vedle samotného upgradování vozu tak pomalu plníte garáž novými vozy, kterými se ve volných chvílích můžete kochat, nebo si je dál upravovat a to třeba včetně barvy a vzhledu.
CSR Racing 2 šlape na plyn
Možnosti upgradování v CSR Racing 2 jsou o poznání širší, než možnosti upgradování/vylepšování vzhledu vozů v CSR Racing nebo v CSR Racing Classics. Jedním z největších rozdílů je, že po některých upgradech můžete automobil připojit na počítač (virtuálně) a udělat diagnostiku. To znamená, že například při nákupu nového nitra můžete určit, v jaké poloze je toto nitro nejúčinnější a potom ho do této polohy nastavit.
Diagnostika se týká hned několika součástek ve vozu, přičemž nové díly vykazují jiné hodnoty po každém upgradu. K diagnostice se tak budete pravidelně vracet, což je dobře. Diagnostika vozu je příjemným oživením této závodní hry, a kdyby vás navíc přestala bavit, přináší tlačítko pro automatické vyhodnocování výkonu.
Více závodů
První díl CSR Racing nabízel tři druhy závodů a ty doplnil několika druhy výzev. V CSR Racing 2 najdeme dvakrát tolik základních závodů a třikrát tolik výzev. Díky rozmanitosti závodů mají hráči větší možnosti vyžití i v případě, že šetří na nové vozy a jejich automobily jsou tedy na stále stejné úrovni. To se mi líbí.
Těmito součástkami můžete automobilu dodat podstatné bonusy k rychlosti. Stačí je v příslušném okně namontovat na váš automobil. Problém je, že součástky tohoto typu se nachází v bonusových balíčcích, které se prodávají za druhou hrací měnu. Tato měna je podobná diamantům, to znamená, že je hodně vzácná a nedá se hraním tak jednoduše získat. Trochu vzácných korun můžete vyhrát právě jízdami (zapomeňte na to, že by vás s nimi hra odměnila po každém závodu – obvykle musíte úspěšně podstoupit alespoň 5-10 jízd, přičemž rozdíl mezi ziskem a časovou náročností může být propastný), ale druhou a efektivnější možností je tuto měnu zakoupit.
Pokud se spokojíte s jedním plně vybaveným automobilem, bude vám stačit základní platba v hodnotě 60 korun (jestliže nebudete pilným ježděním střádat postupně sami). Další platby se podle mě ale nevyplácí, protože CSR Racing 2 je v tomto směru jako černá díra, která všechno sežere, ale nic nevrátí. To pochopitelně nemusí znamenat, že CSR Racing 2 je nehratelný. Závodit můžete dle libosti, jenom se smiřte s tím, že některé položky pro vás budou nedosažitelné, dokud nebudete platit obrovské částky.
Moderní provedení
CSR Racing vypadal skvěle. Modely automobilů byly naprosto věrné a všechno se navíc blyštilo tak jako ve skutečnosti. Alespoň tak jsem to vnímala před cca třemi roky, kdy tato hra vyšla pro Android. Jenže od té doby mobilní technologie hodně pokročily a CSR Racing 2 tento pokrok docela dobře reflektuje.
Pokud CSR Racing vypadala reálně, potom CSR Racing 2 by musela být reálná. Tak velký pokrok najdete v grafice těchto dvou her. Auta jsou ještě reálnější a to nejen díky preciznějším modelům. Hlavní rozdíl vidím v realistickém nasvícení, kde každý paprsek světla má své pravé odrazy. A realističnosti hodně napomohla také změna počasí, kdy nejzajímavější z celého repertoáru různých povětrnostních podmínek je déšť.
Deštivé dny jsou správně pochmurné, kapky velmi věrohodné. A když špatné počasí dosáhne vrcholu, nějakým blíže nespecifikovatelným způsobem cítíte, že fouká silný vítr. Jakmile potom prší o něco déle, prohlubně se naplní vodou a vzniknou louže, v nichž se krásně odráží všechny objekty včetně neonů na ochozech některých balkonů atd.
Pokud jste pečlivě četli o krásách grafiky v CSR Racing 2, možná vám v hlavě vyvstala otázka: „A jak je to náročné na hardware?“ Hru jsem testovala na smartphonu LG G4, který už dávno patří mezi průměrně vybavené chytré telefony, a s výkonem jsem neměla žádný problém. Hra se nijak nezasekávala, snímkovací frekvence běžela plynule a dokonce nedocházelo ani k přehřívání, nebo k nadměrnému vybíjení zařízení, jak to bývá zvykem u většiny graficky pokročilejších her.
Nejlepší závodní hra pro mobily s Androidem
V nadpisu zmíněná závodní hra Drag Racing propůjčila hrám v sérii CSR podobu už dávno. Tyto hry jsou napínavé a dostatečně rozsáhlé na to, aby vás bavily dlouhé hodiny, dny a týdny. CSR Racing 2 magickou formulku navíc ještě rozšiřuje a to velmi promyšlenými zábavnými prvky, jako je diagnostika jednotlivých upgradů.
Proto CSR Racing 2 řadím mezi nejlepší závodní hry pro Android a to nejen v kategorii závodních her viděných pohledem z boku, ale v kategorii „závodní hry“ obecně. Však si ji sami vyzkoušejte, nic za to nedáte.
CSR Racing 2
Hratelnost - 93%
Grafika - 94%
Hudba a zvuk - 81%
Originalita - 78%
87%
Výborná
Pohledem z boku viděná závodní hra ve stylu Drag Racingu, která osvědčenou formulku posouvá o pořádný krok dál.