Cestovat na kole po městě může být poměrně nebezpečné, a v každém případě vám hrozí, že se můžete ztratit, případně že o své kolo někde přijdete. Přitom i u nás se najde čím dál tím větší počet lidí, kteří na něm i ve větších městech dojíždějí i do práce. Právě proto ale kanadská společnost CycleLabs vymyslela nové chytré zařízení SmartHalo, aby cestování na kole především ve městě lidem pokud možno co nejvíce ulehčila.
SmartHalo je opět jeden z nedávno skončených projektů na Kickstarteru. Na výrobu tohoto chytrého systému na kolo si CycleLabs původně řekli o 67 000 kanadských dolarů, aby nakonec získali víc než 538 000, a překonali tím nejen základní částku, ale i úplně všechny bonusové cíle.Systém SmartHalo je malý kruh z odolného materiálu, nevadí mu voda, zima, ani jiné rozmary počasí. K samotnému kolu je systém přidělán bezpečnostním zámkem s vysokým standardem, takže se nemusíte bát, že by ho někdo snadno odnesl. Horní kruh systému se dá odejmout s pomocí klíče, spodní část může zůstat zamknuta kolem řídítek kola.
Nahoře po obvodu má SmartHalo sérii diod, pomocí kterých vám předává většinu informací, vepředu pak má navíc světlo o síle 250 lumenů. To se zapíná samo automaticky, pokud jedete na kole a začne být příliš tma. Horní povrch SmartHalo s diodami je také citlivý na dotek a využívá se pro ovládání pomocí poklepu. Má v sobě také zabudovanou baterii o výkonu 2 000 mAh, která by měla vydržet asi tři týdny provozu. Nabíjet se dá buď přes USB, pomocí speciální nabíječky, nebo přes bezdrátové nabíjení.
Díky Kickstarteru by také mělo být možné nastavit navigaci prostě jen na konkrétní cíl, bez plánování trasy, a SmartHalo vám jen bude určovat, kterým směrem od vás cíl je a zobrazenou barvou jak daleko. Konkrétní trasa už bude na vás.
Druhá funkce SmartHalo je automatické měření veškeré aktivity, od rychlosti, přes ujetou trasu a spálené kalorie. Ty si můžete prohlédnout v aplikaci po jízdě, samotné SmartHalo rychlost jízdy přímo neukazuje. Díky jednomu z dodatečných cílů na Kickstarteru by ale mělo být možné nastavit si v aplikaci určitou maximální rychlost, a diody by vám pak svítily po určité procento kola, podle toho, jak moc se k ní blížíte.
Jako další funkce má SmartHalo už zmíněné automatické osvětlení, díky němuž budete jak vidět vy, tak budete vidět na silnici, což je dnes neméně důležité, a notifikace. Při jízdě je samozřejmě poměrně často složité vnímat, kdy vám třeba někdo volá, SmartHalo se proto rozsvítí uprostřed speciální diodou, pokud vám třeba přijde SMS nebo budete mít hovor.
Protože kola se samozřejmě poměrně často kradou, tak také SmartHalo funguje jako verze autoalarmu pro kola. Svého majitele rozpoznává díky telefonu, nebo speciálnímu vyklepávanému kódu, který se zadává na jeho horní plochu (pro případ, že by majiteli například došla baterie v telefonu). Pokud někdo zkusí s kolem zacházet bez toho, aby SmartHalo jedno z toho detekoval, tak spustí klasický hlasitý alarm, který je pak slyšet široko daleko po celou minutu.
V aplikaci k systému navíc vidíte, kde jste si kolo odložili (aplikace přímo nedetekuje polohu kola, jen si ji pamatuje pro případ, že byste zapomněli), a poskytuje vám mnoho možností dalších nastavení od soutěžení s přáteli o konkrétní výsledky (kdo se dřív dostane na tamten kopec), achievementy a další dodatečná nastavení, včetně možnosti použít SmartHalo i jako klasický klakson. Fitness data z aplikace si můžete také exportovat do celé řady dalších fitness programů.
SmartHalo by mělo fungovat s každým telefonem s operačním systémem Android nebo iOS, jenž má nízkoenergetickou verzi Bluetooth 4.0 a GPS. K navigaci používá Google Maps, s nimiž se propojuje přes internet, jinak funguje vesměs s pomocí Bluetoothu. V současnosti se dá SmartHalo předobjednat přes stránky výrobce za 119 amerických dolarů, koncová cena by měla být 149 dolarů.