V obchodě Google Play Store titul Star Wars: Uprising popisují jako Star Wars RPG, které je příběhově zasazeno mezi Star Wars: Episode VI: Return of the Jedi a Star Wars: The Force Awakenes. Kdybych pro vydavatele Lucasfilm a potažmo i vývojáře Kabam dělala popisky Star Wars: Uprising já, napsala bych to mnohem jednodušeji. Star Wars: Uprising je první obstojné mobilní RPG ze světa Star Wars od dob, kdy vyšel mobilní port Star Wars: KOTOR. A to už přece jen nějaký ten pátek bude.
Pokud jste tedy lační po příbězích zasazených do světa Star Wars a máte rádi vylepšování svého hrdiny, stahujte a touto recenzí se nenechte rušit. A vy ostatní se se mnou na výlet do vzdálených vesmírných míst pusťte v této recenzi, třeba vás také nakonec přesvědčím, že to za tu instalaci stojí.Jak už jsem napsala, Star Wars: Uprising je RPG hra. To znamená, že toto dobrodružství je založené na vylepšování vašeho hrdiny a v tomto konkrétním případě i na vylepšování jeho zbroje a další hromady věcí včetně zbraní.
Kolik pih dáte do vínku svému hrdinovi?
Jakmile budete mít všechno pocelováno, nic vám nebude bránit vrhnout se do víru samotné hry. Úvodní patálie vás vyplivnou u vůdce jménem Happy (důvod jeho přezdívky se z rozhovorů brzy dozvíte), který vás začne obtěžkávat mnoha důležitými úkoly. Motivací pro vaše konání je samozřejmě sjednocení lidí pro bitvu proti Říši, ovšem začínáte pěkně od píky. To znamená, že nejprve budete aportovat potřebné součástky, vyhledávat nepříliš podstatné postavy atd.
Jak už to tak v RPG bývá, jakmile se osvědčíte, postoupíte na žebříčku důležitosti, dostanete se mezi vlivnější lidi a úkoly pro vás budou o něco těžší. Tyto úkoly bohužel pořád sestávají pouze z obligátního „dones, odnes, najdi“ atd. Žádná extra invence, až na pár drobných výjimek, se prostě nekoná, což v konečném důsledku vadí mnohem méně, než by se mohlo zdát.
Rozdrť, rozstřel, roztrhej
Jádro hry totiž tvoří souboje, které jsou prostě úžasné. Star Wars: Uprising je akční RPG viděné z izometrického pohledu podobně, jako Space Marshals. A jako Space Marshals se také tak trochu hraje, i když je tu pár odchylek, například speciální schopnosti či ovládání. Takže jak to vypadá?
Se svým hrdinou procházíte úrovněmi, přičemž pro pohyb stačí klasické „ťápnutí“ na místo určení. A jakmile narazíte na nepřátele, máte hned několik možností. První z nich je samozřejmě klasické střílení, které započne, jakmile na protivníka ťuknete. Dvojklik má na svědomí útočné prvky jako například rázovou vlnu, která všechny v okolí odmrští.
Dále tu máme nadstavbové střelné, pulzní a další zbraně. Ty jsou mnohokrát silnější, než obyčejné střílení a ovládají se podobně jako luk a šíp, tedy natáhnete a v opačném směru střílíte. Jelikož jsou tyto zbraně ničivější, mají samozřejmě svá omezení. V první řadě je nelze používat společně s pohybem, v té druhé jsou potom závislé na ukazateli energie. Jakmile vám energie dojde, musíte si dát oraz a počkat, až zase nabude, což se týká i některých dalších speciálních vlastností, včetně například již zmiňované rázové vlny.
Při čekání na jednotlivé speciální schopnosti (dohromady jich můžete mít, tuším hned 5, přičemž je můžete kdykoliv vyměnit za jiné) vám potom nezbývá, než se uchýlit k parakotoulům a klasickému kličkování, neboť nepřátelé jsou často nebezpeční.
V repertoáru protivníků je totiž v podstatě to samé, co v repertoáru vaší postavy, mnohdy v ničivějším nebo originálnějším provedení. Proto budete čelit nejen salvám pulzních zbraní, ale také zamoření plynovými výbušninami, zpomalovací paprsky a mnohé další. Tyto zbraně přitom nosí pouzí pěšáci, takže si asi dokážete představit, jak vypadají takové souboje s bossy.
I přestože bossové jsou často lidmi (a tudíž nejsou kdovíjak zajímaví), tu a tam se najdou extravagantní rasy, nehledě na to, že prakticky každý druhý souboj s bossem je památný. Může za to specifické chování těchto jednotek a pak především již zmiňované zbraně. Po cca 15. levelu už úspěch bude vyžadovat nejen rychlé a přesné reakce, ale i trochu toho plánování. Odkud k nepříteli přistoupíte? Jakou zbraň použijete? A kam potom utečete? Tyto otázky budete řešit prakticky každý druhý level, což je prostě super (a zvlášť u mobilní platformy, kde vývojáři tuze rádi sahají ke zjednodušování až na kost).
Kolik šatů máš, tolikrát jsi bojovníkem
Úspěch v boji můžete zvednout pravidelným doplňováním zdraví v jakýchsi léčivých docích, ale také předzápasovou přípravou. Ta sestává z pravidelného levelování speciálních schopností a z výběru správných hadříků, které lze levelovat taktéž. Ale nebojte se, nejedná se o Simse, ale o hutné RPG. Tudíž každý hadřík, každá zbraň i každá část vybavení má svou vlastní (a nutno dodat, že i velmi podrobnou) statistiku, bodíky v několika různých vlastnostech, takže ve jménu funkčnosti budete nuceni k pečlivému porovnávání. A to je prostě skvělé, tedy alespoň pokud se řadíte mezi hardcore hráče.
Pro rychlejší orientaci při přehrabování ve zbraních, oblečení a dalších věcech tvůrci do hry přidali orientační prvky jako barvy pro zvýraznění vzácných předmětů, nebo hvězdičky pro zvýraznění již upgradovaných předmětů, které jen tak mimochodem – s trochou cviku – pomohou k rychlému určení silnějších a tudíž i praktičtějších položek. Vše je proto rychlé a bezproblémové, jenom brzy budete řešit nedostatek místa v inventáři, proto vás předem varuji – právě na tuto položku poctivě šetřete.
Peněženky mohou zůstat zavřené
Společně s větším místem v inventáři vstupuje do hry otázka placení. Star Wars: Uprising je sice free-to-play hra, to znamená, že si ji můžete stáhnout zdarma, nicméně nějak se její vývojáři živit musí. Ve hře je proto k dispozici herní měna, za níž můžete nakoupit již zmiňovaný prostor v inventáři, bedny s lepšími předměty a zbraněmi a bedny s dalšími surovinami, které se používají k levelování vybraných věcí.
Star Wars: Uprising je naštěstí velmi benevolentní, takže na platby nijak neplatí, ale naopak hráčům vychází vstříc. Ve hře totiž najdete dvě úrovně misí, kdy jedna je jednodušší (a tudíž se do ní můžete vrhnout se základním vybavením i minimálními zkušenostmi) a druhá obtížnější (a tudíž vyžaduje lepší vybavení, nebo lepší schopnosti, a nebo obojí).
Obtížnější mise mají sice o něco lepší odměny, ale i plněním základních misí si něco nahrajete, nehledě na to, že některé další suroviny můžete získat dalšími způsoby, jako jsou pravidelné přihlašování do hry, nebo mise, na které vysíláte své jednotky. Takže free-to-play model férový – nechá vás bavit se a hrát, i když neplatíte, což je v současné době téměř až nadstandardem.
Grafika mohla být lepší
Star Wars: Uprising je velmi komplexní a rozsáhlá hra, která má jen velmi málo opravdových chyb. Jednou z nich je bohužel i grafika hry. Možná i kvůli velkoleposti a opravdu masivní rozloze herních zákoutí na ní autoři nejspíše trošku šetřili. Ale abych jí nekřivdila. Koukat se na ni dá a pokud ji srovnáme s ostatní herní produkcí, stále je na tom velmi dobře. Od Lucasfilm jsme ovšem tak nějak zvyklí na velkolepější projekty, vedle nichž Star Wars: Uprising vypadá jako Popelka.
Animace postav jsou celkem dost toporné, prostředí je naprosto nedetailní a to málo, co je v něm vidět, se navíc neustále opakuje (například soustava sudů je úplně všude, i na tržišti), takže brzy omrzí. Také obličeje samotných postav mají jeden a ten samý výraz, k čemuž se bohužel přidává i absence dabingu a spíše průměrná muzika v tom smyslu, že songy se dost často opakují.
Na druhou stranu, postavy, které ve Star Wars: Uprising budete potkávat, jsou velmi pestré a dokazují, že výtvarníci měli plné ruce práce.
Star Wars: Uprising – hrát, nebo nechat být?
Pokud máte rádi Hvězdné války, nebo radostně propadáte hraní komplexních RPG, Star Wars: Uprising určitě stáhněte a hrajte. Jedná se o poctivé, rozmanité a naprosto komplexní RPG, které vám dává hromadu možností a opravdu baví. Na druhou stranu, pokud ve hrách hledáte především špičkové grafické provedení, tady vám pšenka nepokvete.
Star Wars: Uprising
Hratelnost - 85%
Grafika - 72%
Hudba a zvuk - 74%
Originalita - 83%
79%
Výborná
Kvalitní hra z prostředí Hvězdných válek. Přináší zábavné souboje a hutné RPG prvky.