Možná jste o nich ještě neslyšeli, ale věřte, že vývojáři z Kairosoftu jsou prostě bezva. Podařilo se jim totiž přijít na čarovnou formuli, po jejímž vyřknutí vznikne kvalitní strategie, která dokáže zaujmout casual hráče, ale i lety a větrem ošlehané hardcore stratégy. A to se v dnešní době zase tak často nevidí.
Jenže teď zase na druhou stranu – nic by se nemělo přehánět a právě v produkci Kairosoftu to s několika posledními kousky nevypadalo moc slavně. Jedna a tatáž výrobní formule totiž prokáže službu jedné či dvěma hrám, jenže při použití na celý jejich regiment začne rychle rezavět a to i přestože jsou tyto hry vystavěné vždy na docela jiném tématu (fotbal, automobilové závody, starostování ve městě, vedení obchodu, provozování výletní lodi atd.).
Při prvních minutách strávených se strategií Magazine Mogul jsem proto byla tak trošku zklamaná. Magazine Mogul se totiž na první (a možná i na druhý a třetí) pohled do puntíku podobá hře Game Dev Story, což je jedna z nejznámějších Kairosoftích her. Namísto herního vývojářského studia zde máte na starosti chod redakce časopisu.
Náplň hry Magazine Mogul
Hlavní náplní hry Magazine Mogul je proto volba tématu a prostředí pro článek, kterou proložíte občasným boostováním jednoho z ukazatelů jeho kvality (zajímavost pro čtenáře, stylistická a slohová kvalita) ať už prostřednictvím pevně daných bodů, náhodných událostí, nebo užití speciálního předmětu, který můžete zakoupit u obchodníka. Vaším cílem přitom je, vytvořit vydání, které osloví co největší množství lidí, aby do vaší kapsy přistál co největší balík peněz. Jednoduché jako facka a původní koncept se zatím nemění.
Zajeté šablona Kairosoftích her se pevně otiskla také do levelování vašich postaviček a celkově do jejich tréninku. Ten opět provádíte výměnou za zkušenostní body a peníze, načež se panákům zvyšuje příslušná statistika (slohová stylizace, design, plánování a práce v terénu), což má vliv na jimi odvedenou práci. Poté totiž platí, že čím více bodů v jednotlivých atributech mají, tím více bodů do jednotlivých atributů nově připravovaného časopisu přidávají.
Hlavní rozdíly hry Magazine Mogul a ostatních titulů od Kairosoftu
A teď se konečně dostáváme k pár odlišnostem. Na rozdíl od Game Dev Story probíhá v Magazine Mogul výzkum na trošku akčnější úrovni. Už nesedíte u počítače a nekoukáte na ukazatel, ale pošlete své lidi do terénu a oni se ho snaží prozkoumat. Úspěšnost je přitom vypočítávána právě skrze jejich atributy, plus některé milníky můžete ovlivnit tím, že pustíte pár zkušenostních bodů, které za odměnu zvýší vaše šance na úspěch. To je docela zajímavé řešení, jenže do hry bohužel nepřináší zase tolik hratelnosti, jak by se po přečtení předchozích řádků mohlo zdát.
Trošku sporadická je také rovina, v níž dostanete do ruky rozhodování o celém městě, v němž vydáváte své noviny skrze rozhodnutí rady města. Na začátku jsem z této části hry měla docela radost, postupně jsem ale přišla na to, že kvůli omezenému rozpočtu města, ale i hodně skrovné nabídce projektů, které můžete spustit, je tato rovina pouhým slaboduchým aktivováním dostupných projektů a maximálně vybíráním mezi dvěma možnými, přičemž jeden z nich je vždycky citelně výhodnější, než ten druhý.
Poslední novinkou oproti dalším hrám od Kairosoftu jsou reklamy v časopisu. Funguje to tak, že si naberete sponzory, kterým v časopisu budete dělat reklamu, a oni vám ročně platí gáži podle toho, kolik se vám podaří prodat časopisů a samozřejmě i podle úrovně samotné reklamy. Na její tvorbu si totiž najímáte samostatné pracovníky a ty do ní opět vtisknou své schopnosti a dovednosti.
Hodnocení hry Magazine Mogul, závěrečné shrnutí
Co se týče ostatních možností ve hře, těch je jako obvykle dostatečné množství a opět je najdete přesně tam, kde byste čekali. Největší nápaditost se tak odráží v boostovacích předmětech a v možnostech kompozice článků. Pozadu však nejsou ani možnosti tréninku pracovníků, rozšiřování vlivu deníku prostřednictvím reklamy atd.
Při hraní strategie Magazine Mogul mi tak vadilo jenom každoroční předávání literárních cen. To je napoprvé sice docela napínavé, ale když ho sledujete už po desáté, pěkně se nudíte a posunout ho bohužel nejde.
Suma sumárum tu opět máme kvalitní strategii, která, je navíc zasazená do poměrně atraktivního prostředí. Nehrajte ji jenom pokud jste právě dohráli nějakou jinou strategii od Kairosoftu, v takovém případě by vás totiž mohla trošku nudit.
Hodnocení hry Magazine Mogul
Hratelnost - 99%
Grafika - 70%
Hudba a zvuk - 65%
Originalita - 68%
Příběh - 70%
74%
Výborná!
Velice kvalitní strategie pro Android, která se bohužel hodně podobná ostatním hrám od Kairosoftu, přičemž všechny její novinky jsou spíše povrchní a nebo slabé.