Měli jsme tu už pěknou hromadu hlavních hrdinů. Většina z nich patřila mezi klasické dobráky, kteří se ve hře vydali zachránit princeznu a k tomu navrch i celý svět, což je už trošku nuda. Naštěstí se scénáristi tu a tam odvážou a přihrají nám někoho naprosto neotřelého. Třeba zeleného slimáka.
Slimák ve hře Snailboy má za úkol posbírat všechna šťavnatá jablíčka a dostat se až na konec levelu, jehož prostřednictvím se dostane k dalšímu dobrodružství. K tomuto účelu se mu nabízejí dva základní pohyby – v první řadě se jedná o libovolně dlouhý skok, v té druhé potom o drobné poposunutí.
Délku a směr skoku slimáka určujete popotažením jako například při vystřelování ptáka z praku ve hře Angry Birds. Takové zjednodušení by mohlo znamenat naprosto triviální hratelnost, čehož si autoři byli dobře vědomi a proto do hry zabudovali i další principy a herní mechaniky. Vedle pohybujících se plošinek, mezi nimiž musíte hbitě přeskakovat, a pořádného kopce různých nástrah jako jsou ostnaté popínavé květiny, je to hlavně nutnost se se slimákem v určitých pasážích hry odrážet od stěn.