Nejste spokojeni se svým mobilním tarifem? Rádi byste měli více volných minut, SMS a dat, ale platit byste chtěli každý měsíc alespoň o pár desítek korun méně? Nejste sami. Většina lidí chce více muziky za méně peněz. Velký boom neomezených tarifů mnohé zákazníky mobilních operátorů neoslovil. Ti dál čekají na zlevňování a s dnešními cenami nejsou spokojeni.
U Čechů je cena až na prvním místě
Možná je to překvapivé, možná také ne. Ale na mobilních tarifech Čechům vadí především vysoké ceny. Vyplývá to z výsledků ankety portálu Ušetřeno.cz. Pro 74 % respondentů z 300 dotázaných je cena problémem číslo jedna.
Jak se aktuálně pohybují ceny neomezených tarifů u tří největších mobilních operátorů?
U levnějších tarifů je zapotřebí počítat i s náklady navíc. V rámci těchto tarifů získáte většinou jen neomezené volání do vlastní sítě a zdarma SMS. Další služby jsou placené. Mnohdy je ale možné získat levnější mobilní tarif s výhodnými podmínkami. Zapotřebí je porovnávat a nebát se online srovnávačů. Právě díky nim se zájemci mohou dostat k takzvaným retenčním nabídkám a tajným tarifům. Na webových stránkách operátorů a v jejich kamenných pobočkách se takovýchto nabídek nedočkáte.
Co dále vadí lidem na jejich mobilním tarifu?
Nejen drahé volání lidem vadí na mobilních tarifech. Dále 35 % z 300 dotázaných vadí smluvní závazky. Zhruba 28 % by ocenilo více volných minut, SMS a mobilních dat. V neposlední řadě 19 % respondentů uvedlo jako negativum jejich paušálu drahý roaming a více než 14 % lidí si stěžuje na špatný zákaznický servis.
Smluvní závazky
Dlouhodobé závazky lidé nemají rádi. Avšak stačí, aby mobilní operátor nabídl například za dvouletou smlouvu výhodnější tarif a nový mobilní telefon, a zákazník ihned zapomene na to, že se nechce vázat. Po uplynutí pár měsíců si však uvědomí, že podmínky paušálu nejsou pro něj ty pravé. Za porušení smluvního závazku si poté operátoři účtují nemalé sankce.
Málo volných minut, SMS a dat
Zákazníci mobilních operátorů chtějí více volných minut, chtějí posílat více SMS a využívat více mobilních dat. S tímto problémem by však měl pomoci neomezený tarif, který je v nabídce všech tří velkých operátorů.
Drahý roaming
Drahý roaming by měl být v budoucnu již pasé, a to díky Evropské unii. Prozatím platit méně za roamingové služby by se mělo od příštího roku, kdy dojde ke snížení cen za volání, zasílání SMS a využívání mobilních dat v zemích EU.
Špatný Zákaznický servis
Dovolat se na zákaznickou linku je občas běh na dlouhou trať. Není divu, že neustálé přepojování a čekání lidem vadí. A nejen to, za špatný zákaznický servis zákazníci považují i nedostatečné pokrytí a slabý signál. Někteří by navíc ocenili také výhody a bonusy za to, že u operátora jsou již řadu let.